IBM satser på open source og rensede branchedata i AI-kampen

IBMs strategi er baseret på tre centrale områder, der skal adskille The Big Blue fra konkurrenterne. Kodeordene er datakvalitet, mindre modeller og AI-transparens. 
Alessandro Curioni er vicedirektør for forskning og udvikling i Europa og Afrika (tv.). Jan B. Lillelund er IBMs tekniske direktør i Danmark (th.). | Foto: PR.
Alessandro Curioni er vicedirektør for forskning og udvikling i Europa og Afrika (tv.). Jan B. Lillelund er IBMs tekniske direktør i Danmark (th.). | Foto: PR.

Historisk kan IBM trække tråde helt tilbage til 1911, men det var nok den personlige computer fra 1980’erne, der for alvor trak virksomheden ind på scenen i den digitale tidsalder. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også