Krisen sætter fuld fart i e-handel

Krisen har sat damp under store e-handelsselskaber, og tendensen ventes at fortsætte, når krisen har lagt sig.
Foto: PASCAL ROSSIGNOL/REUTERS / X00234
Foto: PASCAL ROSSIGNOL/REUTERS / X00234

Nye kunder er strømmet ind i folden hos de store e-handelsselskaber, efter coronakrisen har lagt sig over store dele af verden. Det kan aflæses i kurserne for nogel af verdens allerstørste, skriver Børsen.

E-handelsselskaber som Amazon, JD.com og Chewy er alle steget mere end 20 pct. i år, og Danske Bank vurderer over for avisen, at tendensen vil fortsætte efter krisen.

"Der er mange, som ikke ville have været målgruppen for e-handel, men som af nød har måttet købe eksempelvis fødevarer ind via internettet. Det har været med til at give os nogle nye vaner, og jeg forventer ikke, det stopper på den anden side af coronakrisen," siger Lars Skovgaard Andersen, investeringsstrateg hos Danske Bank, til avisen.

Herhjemme har Visma tidligere meldt ud, at man venter opkøb af selskaber indenfor dansk udvikling af e-handelsløsninger.

Facebook presser konkurrenter med værktøj til gruppeopkald 

Salling Group vil kaste halv milliard i onlinesatsning 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også