Kløften mellem generationernes tv-vaner bliver dybere

Selvom vores samlede tv-forbrug i gennemsnit ikke faldt med mere end otte minutter om dagen, dækker tallet over, at flere end hver fjerde ung helt har fravalgt tv-signalet, viser undersøgelse fra DR Medieforskning.
Foto: Bjørn Ingen Karlsen/Egmont
Foto: Bjørn Ingen Karlsen/Egmont
AF JULIE FOGED, MEDIAWATCH

Danskernes tv-forbrug gik kun en anelse tilbage i 2017, hvor hver dansker over tre år i gennemsnit så fjernsyn i 2,5 timer. Det konstaterer DR Medieforskning på baggrund af en undersøgelse, forskningsenheden selv har stået for i forbindelse med sin kommende rapport ”Medieudviklingen 2017”.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

    Nokia bekræfter køb af Infinera

    For abonnenter

    Læs også