ITWatch

Unge jyder tjener godt på onlinespil

Marketingssats inden for online spil har givet unge jyder en lukrativ niche, skriver Børsen.

Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Der er penge i at dirigere brugere hen imod store online spilfirmaer som Danske Spil og Bet365. Det kan det danske miniselskab Better Collective konstatere.

Det skriver Børsen.

Selskabet har indgået samarbejder med spilfirmaerne og sender dermed brugere hen til de to, for at de kan få flere spillere. Og Better Collective får enten en engangsbetaling eller en del af omsætningen, skriver Børsen.

Det er et selskab, de to unge bag har udviklet som en klassisk opstartsvirksomhed. De to er Jesper Søgaard og Christian Dam Kirk Rasmussens, og de tjente sidste år 50 mio. kr. på selskabet, skriver avisen.

"Vi kradser jo egentligt bare i den yderste del af overfladen i en spilbranche, der er enorm. Onlinespil på globalt plan er et marked i omegnen af 40 mia. euro i år," siger Jesper Søgaard til avisen.

Modellen er det såkaldte affiliate marketing.

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger