Unge jyder tjener godt på onlinespil

Marketingssats inden for online spil har givet unge jyder en lukrativ niche, skriver Børsen.
Foto: Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Der er penge i at dirigere brugere hen imod store online spilfirmaer som Danske Spil og Bet365. Det kan det danske miniselskab Better Collective konstatere.

Det skriver Børsen.

Selskabet har indgået samarbejder med spilfirmaerne og sender dermed brugere hen til de to, for at de kan få flere spillere. Og Better Collective får enten en engangsbetaling eller en del af omsætningen, skriver Børsen.

Det er et selskab, de to unge bag har udviklet som en klassisk opstartsvirksomhed. De to er Jesper Søgaard og Christian Dam Kirk Rasmussens, og de tjente sidste år 50 mio. kr. på selskabet, skriver avisen.

"Vi kradser jo egentligt bare i den yderste del af overfladen i en spilbranche, der er enorm. Onlinespil på globalt plan er et marked i omegnen af 40 mia. euro i år," siger Jesper Søgaard til avisen.

Modellen er det såkaldte affiliate marketing.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også