ITWatch

Unge jyder tjener godt på onlinespil

Marketingssats inden for online spil har givet unge jyder en lukrativ niche, skriver Børsen.

Foto: Jens Dresling

Der er penge i at dirigere brugere hen imod store online spilfirmaer som Danske Spil og Bet365. Det kan det danske miniselskab Better Collective konstatere.

Det skriver Børsen.

Selskabet har indgået samarbejder med spilfirmaerne og sender dermed brugere hen til de to, for at de kan få flere spillere. Og Better Collective får enten en engangsbetaling eller en del af omsætningen, skriver Børsen.

Det er et selskab, de to unge bag har udviklet som en klassisk opstartsvirksomhed. De to er Jesper Søgaard og Christian Dam Kirk Rasmussens, og de tjente sidste år 50 mio. kr. på selskabet, skriver avisen.

"Vi kradser jo egentligt bare i den yderste del af overfladen i en spilbranche, der er enorm. Onlinespil på globalt plan er et marked i omegnen af 40 mia. euro i år," siger Jesper Søgaard til avisen.

Modellen er det såkaldte affiliate marketing.

Mere fra ITWatch

Penneo øger omsætning og underskud

Tech-selskabet, der i april flyttede fra First North til hovedbørsen, gik markant frem i første kvartal. Selskabet investerer massivt i vækst, og nedjusterer derfor forventningerne til driftsindtjening markant.

Visma åbner sluserne på konkurrent til Microsofts ERP-platform

Visma er for alvor klar til at sætte skub i ERP-platformen Visma.net, der skal konkurrere med Microsoft og Oracle på ERP-markedet. Lars Engbork, adm. direktør i Visma Software Danmark, forklarer til ITWatch, at et fokus på Norden skal give Visma fordelen.

Hollandsk tech-investor retter blikket mod Danmark

Med en ny milliardfond i ryggen har den hollandske investor Endeit Capital fokus på at interessante investeringsemner på det danske marked. ”Vi har været og er i dialog med danske iværksættere,” lyder det fra Endeits nordiske chef.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs