Dansk adtech-startup vil erobre det europæiske marked med nyt lån

Når GDPR-lovgivningen træder i kraft til næste år, vil det få stor betydning for brugen af cookies til målrettede annoncer.
Med udviklingen af en ny teknologi vil den danske startup Passendo gøre det muligt fortsat at ramme relevante brugere. Det skriver Techsavvy Media.
Omdrejningspunktet i Passendos teknologi er en mulighed for at for at sælge annoncepladser i mediehuses nyhedsbreve på linje med traditionel bannerannoncering på hjemmesider.
"Vi laver dynamiske nyhedsbreve, hvor annoncører kan købe visninger i et nyhedsbrev i real-time, ligesom vi kender det fra Google Adwords. Såvidt jeg ved, så er vi de eneste i Europa med sådan en løsning – lige nu," siger medstifter og COO hos Passendo, Anders Rantzau Nielsen, til Techsavvy Media.
For at udvikle teknologien har Passendo fået et lån på to mio. kr. fra Vækstfonden. Ideen er, at adtech-selskabet kobler email-adresser sammen med Facebook-data via partneraftaler, hvilket gør det muligt at tegne et mere præcist billede af modtagernes profiler uden brug af cookies.
Forvalter: Iværksætterløsning er langt hurtigere
Iværksætter-trio opnår gennembrud med it-løsning til Danske Bank-selskab
Relaterede artikler:
Forvalter: Iværksætterløsning er langt hurtigere
For abonnenter