Dansk adtech-startup vil erobre det europæiske marked med nyt lån

Med et lån fra Vækstfonden vil den danske startup Passendo udvikle en annonceteknologi, der kan imødegå udfordringerne fra den kommende GDPR-lovgivning.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox

Når GDPR-lovgivningen træder i kraft til næste år, vil det få stor betydning for brugen af cookies til målrettede annoncer.

Med udviklingen af en ny teknologi vil den danske startup Passendo gøre det muligt fortsat at ramme relevante brugere. Det skriver Techsavvy Media.

Omdrejningspunktet i Passendos teknologi er en mulighed for at for at sælge annoncepladser i mediehuses nyhedsbreve på linje med traditionel bannerannoncering på hjemmesider.

"Vi laver dynamiske nyhedsbreve, hvor annoncører kan købe visninger i et nyhedsbrev i real-time, ligesom vi kender det fra Google Adwords. Såvidt jeg ved, så er vi de eneste i Europa med sådan en løsning – lige nu," siger medstifter og COO hos Passendo, Anders Rantzau Nielsen, til Techsavvy Media.

For at udvikle teknologien har Passendo fået et lån på to mio. kr. fra Vækstfonden. Ideen er, at adtech-selskabet kobler email-adresser sammen med Facebook-data via partneraftaler, hvilket gør det muligt at tegne et mere præcist billede af modtagernes profiler uden brug af cookies.

Forvalter: Iværksætterløsning er langt hurtigere 

Iværksætter-trio opnår gennembrud med it-løsning til Danske Bank-selskab 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også