Analytikere: GN-regnskab vil vise effekten af nye produkter

GN Group præsenterer torsdag regnskab for tredje kvartal. Her vil hovedfokus ligge på effekten af nye produkter, fortæller analytikere, som venter høj vækst i headset-divisionen, GN Audio.
Foto: Sebastian G. Brandenhoff
Foto: Sebastian G. Brandenhoff
AF RITZAU FINANS

Der vil blive kigget grundigt efter de økonomiske effekter af flere produktlanceringer, når GN Group afleverer regnskab for tredje kvartal torsdag morgen.

For selskabets største division, høreapparatselskabet GN Hearing, skal der mere vækst til i andet halvår, end tilfældet var i første halvår, hvis selskabet skal nå egne målsætninger for hele 2018, og det skal blandt andet en ny produktlancering hjælpe til med.

For headset-divisionen GN Audio har en stribe succesfulde produktlanceringer over den seneste lange periode i lang tid leveret rigtig stærke resultater, og det ventes også at være fortsat i tredje kvartal.

I GN Hearing er det lanceringen af det seneste trådløse topprodukt, Resound Linx Quattro, der skal være med til at trække ekstra vækst i kvartalet. Men da produktet først blev lanceret et godt stykke inde i tredje kvartal, er der lidt delte meninger om effekten af lanceringen blandt analytikerne.

GN Hearing venter selv en organisk vækst på "mere end" 6 pct. i hele 2018. Efter første halvår havde selskabet hentet en vækst på 5 pct., og dermed skal der noget mere fart på i andet halvår samlet set for at nå i mål.

Audio fortsætter i højt vækstgear

Når snakken falder på GN's headset-division, GN Audio, er der mere enighed om, at den høje organiske vækst fra den første del af året er fortsat i tredje kvartal.

GN Audio har allerede opjusteret forventningerne tre gange i år, og vækstmotoren kører ifølge de fleste indikatorer fortsat i et meget højt gear.

"Vi forventer, at det stærke vækstmomentum fra andet kvartal vil fortsætte i tredje kvartal med udsigt til en organisk vækst i den øvre ende af forventningsintervallet for helåret. Det er drevet af en fuldt opdateret produktpalette med lanceringen af Jabra Engage i april samt nye Elite sports-headsets," skriver Janne Vincent Kjær fra Jyske Bank i sin optakt.

"Vi forventer en organisk vækst på 19 pct., hvilket dækker over en dobbeltcifret vækst i CC&O-forretningen og en svag positiv vækst i Mobile. Vi ser således en god mulighed for, at Audio vil slutte året i den høje ende af forventningsintervallet på 16-19 pct.," uddyber hun.

Hos Sydbank ser Morten Imsgard - helt på linje med Jyske Bank - en organisk vækst i GN Audio på 19 pct. i tredje kvartal. Konsensus blandt de analytikere, som selskabet selv har spurgt inden regnskabet, lyder på en vækst på 18,0 pct.

"Vi forventer, at det positive salgsmomentum fra første halvdel af 2018 er fortsat ind i årets tredje kvartal. Meldingerne fra den amerikanske konkurrent Plantronics tyder på et fortsat rigtigt stærkt efterspørgselsbillede efter Unified Communications-produkter (UC) i tredje kvartal. Kombineret med GN Audios - efter vores vurdering - meget konkurrencedygtige produktportefølje bør det danne fundamentet for en høj organisk salgsvækst i tredje kvartal," skriver Morten Imsgard i sin optakt.

Regnskabet fra GN Group ventes offentliggjort torsdag den 15. november omkring klokken 7.00.

/ritzau/FINANS

Headset-konkurrent skuffer og får aktien til at falde

GN Audio kan blive ramt af Trumps seneste toldsabel

Analytiker: GN optimerer indtjening gennem teknik 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også