ITWatch

Kundetab i detailhandlen rammer indtjeningen i Bording

Tab af kunder koster for Bording, viser regnskabet for tredje kvartal.

Efter et svagt andet kvartal, der var præget af en fyringsrunde, er resultaterne blevet væsentligt bedre i tredje kvartal for Bording, der oprindeligt var et trykkeri, men i dag også arbejder med markedsføring og medierådgivning til virksomheder.

Indtjeningen er dog faldet i forhold til 2016 - blandt andet som følge af kundetab i detailbranchen.

Virksomheden kommer ud af tredje kvartal med et driftsoverskud før af- og nedskrivninger, EBITDA, på 12,9 mio. kr., hvilket er et fald fra 15,5 mio. kr., men dog en væsentlig forbedring fra overskuddet på 1,4 mio. kr. i andet kvartal.

Bordings toplinje steg i tredje kvartal 0,4 pct. til 51,9 mio. kr., hvor opkøb bidrog positivt, mens den organiske vækst var negativ med 3 pct.

Den lavere indtjening skyldes blandt andet kundetab i forretningsområdet, der laver markedsføring til detailhandlen, hvor selskabet ikke har været i stand til at hente nye kunder, som kan dække for hullet.

Derudover har indtjeningen på det svenske marked været lavere end sidste år. På bundlinjen lød Bordings overskud på 4,7 mio. kr. i tredje kvartal, hvilket er et fald fra 7,5 mio. kr. i samme periode af 2016.

Bording fastholder forventningerne til 2017 om en omsætning på 640 mio. kr. og et driftsresultat (EBITDA) på 35 mio. kr.

I starten af året var forventningen henholdsvis 660 mio. kr. og 50 mio. kr., men det blev nedjusteret i forbindelse med regnskabet for andet kvartal.

Bording Data henter topchef hos Microsoft

Ny Bording Data-chef: Vi er dobbelt så store om tre år

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger