Malou Aamund: Google kræver ny ledelsesstil

Efter at have været chef for Google i Danmark i 100 dage må Malou Aamund erkende, at hun har kigget godt efter i sin værktøjskasse for at skabe den rette ledelsesstil hos den amerikanske it-gigant.
Foto: Rune Aarestrup Pedersen/Polfoto/Arkiv
Foto: Rune Aarestrup Pedersen/Polfoto/Arkiv

Der står både IBM og Microsoft må cv'et. Alligevel er opgaven som chef for Googles danske division betragteligt anderledes, har Malou Aamund måttet erkende efter de første 100 dage i jobbet.

Det skriver Børsen.

De gamle parametre som KPI'er, faste strukturer, effektiviseringer og langsigtede strategier er ikke så relevante hos Google, fortæller Aamund:

"Google opererer helt anderledes. Her handler det om kulturen. Man kan ikke styre efter stramme KPI'er. Det handler om at have den rigtige innovation, den rigtige retning, der skal til for at drive forandringer og de rigtige eksperimenter," siger den nyligt tiltrådte adm. direktør til Børsen.

Hun har derfor erkendt, at den gamle værkstøjskasse ikke "dur til at skabe fremtiden". Aamund fortæller endvidere, at der hos Google er en holdning om, at de bedste møder er dem, der opstår tilfældigt.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også