Produktchef i Cookie Information går til fusionspartner

Cookie Information, der sidste år købte Piwik Pro og øgede sin størrelse med 80 procent, udvider produktchefens rolle, så han fremover bliver CPO i både Piwik Pro og Cookie Information. 
Kristian Humle Lauritsen bliver produktionschef i Piwik Pro, der sidste år blev opkøbt af Cookie Information. PR-foto
Kristian Humle Lauritsen bliver produktionschef i Piwik Pro, der sidste år blev opkøbt af Cookie Information. PR-foto

Da Cookie Information i november sidste år opkøbte softwarevirksomheden Piwik Pro, der udvikler en analyseplatform, var det den lille fisk, der spiste den store. Faktisk voksede Cookie Information med købet med flere hundrede medarbejdere, hvilket betød, at virksomheden voksede med 80 procent. 

Nu rykker Cookie Informations produktchef Kristian Humle Lauritsen så over i ”det store” af selskaberne og sætter sig i stolen som CPO der, men beholder rollen som CPO for Cookie Information. 

I Piwik bliver han en del af ledelsen, som bliver udvidet med hans ankomst, og får som opgave at fortsætte vækstkurven. Kristian Humle Lauritsen har tidligere været ansat i blandt andet Siteimprove og Bauer Media. 

”Piwik PRO er på en spændende rejse, og jeg er glad for at blive en del af den. Det er en organisation med stærke teams og dyb ekspertise, som jeg ser frem til at arbejde tæt sammen med for at gøre Piwik Pro’s produkt endnu stærkere,” siger Kristian Humle Lauritsen til ITWatch.

Karsten Rendemann, adm. direktør i Cookie Information, forklarede i forbindelse med opkøbet, at målet er at tage kampen op mod de annonceplatforme, som Google, Meta og Amazon sidder på. Her køber kunderne sig adgang til techgiganternes viden og forretningsmodeller, mens Cookie Information vil skabe en platform, hvor kunderne selv kan skabe indsigt.

“Når alle har adgang til den samme data, kræver det tunge annonceringsbudgetter, hvis man vil vinde over konkurrenterne. Med fusionen vil vi gøre det muligt for de 10.000 virksomheder, der benytter vores løsning, at indsamle kundedata via deres hjemmesider og apps. Data, som de selv ejer og kan udnytte til at levere mere effektiv markedsføring og mere tilpassede brugeroplevelser. Det er ekstremt værdifuldt og giver dem en kæmpe fordel,“ som Karsten Rendemann sagde til ITWatch i november. 

Cookie Information fik i foråret 2022 investeringsselskabet Kirk Kapital som medejer. Kirk Kapital er Lego-familien Kirk-Johansens investeringsselskab, som købte 40 pct. af Cookie Information til gengæld for ”en betragtelig kapitalinvestering”.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også