ITWatch

Dansk tech-virksomhed hyrer CRO med international erfaring

Den danskstiftede tech-virksomhed Usertribe har ansat en chief revenue officer til at kapre nye markeder.

Foto: PRESSE

Kristine Andersen er blevet hentet hjem efter ti år i New York til en stilling som chief revenue officer i det danske tech-selskab Usertribe.

Hun kommer fra en stilling som chef for enterprise business development i analysebureauet GLG, som blandt andet har McKinsey, Google og Microsoft på kundelisten.

Hendes nye opgave bliver blandt andet at lægge den strategi, som skal sikre Usertribes' vækst ind på nye markeder samt at styre den kommercielle del af forretningen, lyder det i en pressemeddelelse. Kristine Andersens internationale erfaring skal være med til at sikre virksomhedens position i udlandet, lyder det videre.

Usertribe er stiftet i 2013 og producerer software, der kan give virksomheder kundeindsigt ved eksempelvis at teste kampagner på et testpublikum via Usertribes platform. Det er virksomhedens forholdsvis billige løsning til brugerinddragelse, som fangede Kristine Andersens interesse for jobbet, siger hun i meddelelsen.

"Med vores teknologi kan vi analysere og give et let fordøjeligt og troværdigt resultat – og på den måde sikre, at de produkter der lanceres, og kundernes købsmønstre rent faktisk matcher behovet, der er i markedet. Og det er de unikke resultater, UserTribe kan levere, som tiltaler mig", siger Kristine Andersen.

Dansk tech-virksomhed ansætter tre profiler i ledende stillinger

Oister hyrer ny salgs- og marketingschef

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger