Digitale tjenester får pligt til at offentliggøre brugertal

Digitale tjenester som sociale medie-platforme og søgemaskiner skal senest i februar offentliggøre antallet af aktive brugere i EU, oplyser Konkurrencestyrelsen.
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Inden 17. februar i år og derefter hvert halve år skal digitale tjenester som sociale medier, søgemaskiner eller direkte beskedtjenester offentliggøre, hvor mange aktive bruger de har i EU. Det oplyser Konkurrence- og forbrugerstyrelsen i en pressemeddelelse.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også