Telia jagter vækst på bredbånds- og tv-markedet

En ny aftale med konkurrenten TDC skal give Telia flere kunder indenfor bredbånds- og tv-markedet.
Foto: Jan Bjarke Mindegaard
Foto: Jan Bjarke Mindegaard

Danmarks tredjestørste teleselskab Telia håber, at en ny aftale med TDC kan styrke virksomheden indenfor bredbånds- og tv-markedet, skriver Business.dk.

Aftalen går på, at Telia lejer sig ind på TDC's kabel-tv-net og fibernet i det nord- og østsjællandske, samtidigt med at man i forvejen bruger det landsdækkende fastnet, som TDC ejer. Det sker efter "et ønske om at kunne levere bedre bredbånd," lyder det fra Telias danske direktør Morten Bentzen til mediet.

Af regnskabet for tredje kvartal fremgår det, at Telia mistede 2000 bredbåndskunder og 1000 tv-kunder. Telias tv-løsning består i øjeblikket primært af en boks og en ekstra funktion over mobilnettet, men fremover skal boksen nedprioriteres.

"TV driver ligesom bredbånd kundernes loyalitet, og er derfor selvfølgelig en brik i at holde på kunderne, men vores fokus er at give den bedste digitale kundeoplevelse. Her er vi startet på mobilområdet, og inddrager nu bredbåndskunderne," siger direktøren til mediet.

Telia-direktør: Teknologi giver uanede muligheder på godt og ondt

Telia følger konkurrenterne og hæver prisen 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også