Analytiker: Jeg er ikke sikker på, at vi har set den sidste tier i opadgående retning

Det danske mobilmarked har i en årrække været kendetegnet af intens priskonkurrence. Som følge af de nye roamingregler, der siden 15. juni har forbudt teleselskaber at opkræve ekstrabetaling for opkald og databrug inden for EU, hævede selskaberne prisen på mange abonnementer med 10-20 kr., og den prisudvikling kan fortsætte. Det skriver Berlingske Business.
I jagten på bedre økonomi handler det for de danske teleselskaber om at øge beløbet, som kunderne i gennemsnit bruger om måneden.
»Kik på Telia og Telenors danske afdelinger – her er beløbet på et helt andet niveau end i deres hjemlande. Nu har man hævet priserne med 10-20 kroner og brugt roaming som alibi. Jeg er ikke sikker på, at vi har set den sidste tier i opadgående retning blive lagt på,« siger Per Hansen, der er investeringsøkonom i den svenske aktiehandelsportal Nordnet.
Han peger på, at Telia til trods for afgangen af 10.000 mobilkunder og lukningen af 86.000 taletidskort i seneste kvartal ikke nødvendigvis har lidt et tydeligt tab i forretningen, fordi kunder ikke skæpper meget i kassen.
Telia taber kunder og må se indtjeningen falde
3 fik flere kunder og løftede driftsresultatet i andet kvartal
Relaterede artikler:
Telia taber kunder og må se indtjeningen falde
For abonnenter