Plenti fører i ræset om mobilkunder

Efter TDC-regnskabet her til morgen viser, at selskabet taber 4000 mobilkunder, erklærer Plenti sig som vinder i kampen om mobilkunderne i første kvartal.

Mobiludbryderen Plenti erklærer sig selv som vinder af mobilkunderne i første kvartal 2017.

Med 19.000 nye mobilkunder på tre måneder overgår selskabet, der er et af landets mindste, de fire største med flere meter.

TDC meldte her til morgen, at man har tabt 4.000 mobilkunder i første kvartal og overgås dermed kun af svenske Telia, der i samme periode taber 28.000 kunder.

"Vi glæder os over, at der stadig er lidt vækst i markedet, og endnu mere over at det ser ud til, at vi har lavet et succesfuldt koncept, som viser, at vi kan vokse langt mere end de andre store spillere," siger Peter Mægbæk, adm. direktør i Plenti.

Plenti har lagt sig i markedet med en profil, der giver fri data samt tilbyder indhold som tillægsprodukt til det traditionelle mobilabonnement.

Tallene fra selskaberne viser videre, at 3 henter 11.000 nye kunder, og Telenor har hentet 9.000 nye kunder.

"Det bekræfter, at vi har ramt rigtigt i markedet, og vi leverer en vare, der tiltrækker kunderne. Vi er stolte af at løbe med sejr på vækst-fronten både i hele 2016 og nu også i Q1 for 2017," siger Peter Mægbæk.

"Vores ambition er at fastholde momentum, og vi forventer, at de nye roaming-regler får danskerne til at overveje deres abonnement, hvilket er en fantastisk mulighed for os som udfordre i markedet," siger han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også