ITWatch

TDC efter prisstigninger: "Vi tror, at kunderne forstår det"

TDC hæver prisen for 800.000 mobilkunder for at stå imod millionudgifter på baggrund af EU-indgreb. TDC håber, at kunderne forstår manøvren.

Foto: PR

TDC håber på det bedste. Efter selskabet i dag varsler at man hæver priserne for 800.000 mobilkunder under datterselskabet Yousee, så afventer den ansvarlige for området, Yousees mobildirektør Kasper Ørtvig, reaktionerne.

"Vi hæver priserne nu, fordi vi rent praktisk er færdige med fortolkningerne af, hvad EUs indgreb på området betyder. I denne uge begynder vi at informere kunderne," siger han.

TDC har på gruppeplan vurderet, at indgrebet vil koste 150 mio. kr. Heraf udgør Yousee en andel af denne samlede regning. Indgrebet fra EU gør teleselskabet ansvarlig for regningen, når kunderne bruger mobildata i udlandet, men beregningerne har været svære at lave, da mange mobilkunder i dag, på grund af høje regninger, ofte slet ikke bruger mobil data udlands.

"Derfor tror jeg, at folk vil forstå dette og acceptere, at vi bliver nødt til at hæve priserne," siger han. Han vurderer, at der er mange, der fortsat slet ikke vil bruge mobildata i udlandet.

"Men vi har sat et maksimum på 10 gigabyte på forbrug i udlandet. Og vi fortsætter samtidig med uændrede priser for mobilkunder, der kan nøjes med fem gigabyte."

Han siger, at det er en politisk beslutning, som TDC forsøger at håndtere.

Men hvad hvis dine konkurrenter ikke følger med og hæver priserne og du så ser en kundeflugt?

"Jeg kan ikke kommentere hvad de andre selskaber gør, men har alene fokus på vores egne kunder," siger han.

ITWatch forsøger at få en kommentar fra de øvrige teleselskaber om, hvordan de forholder sig til TDCs udspil.

 

Mere fra ITWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs