Nye privatlivsindstillinger har givet boost til Apples reklamesalg
![Foto: GONZALO FUENTES/REUTERS/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13378399.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7i0o12coa5zhaq29l4q.jpg)
Siden Apple i april udrullede sin seneste opdatering af styresystemet IOS med bl.a. en forbedring af brugernes privatlivsbeskyttelse, er det igen blevet sværere for annoncører at målrette reklamer til den enkelte bruger. Til gengæld har det haft en særdeles gavnlig effekt på Apples eget reklamesalg, skriver Journalisten på baggrund af Financiel Times.
Det ses ved, at Apples reklamer i den såkaldte App Store, Apple Search Ads, i dag står for 58 pct. af alle app-downloads, der gennemføres ved klik på reklame - en stigning fra 17 pct. for et år siden, skriver Journalisten.
"Det er, som om Apple Search Ads er gået fra at spille i de mindre ligaer til at vinde verdensmesterskabet i løbet af et halvt år," udtaler Alex Bauer, chef for produktmarkedsføring hos Branch, der analyserer mobilannoncemarkedet, til Financiel Times.
(Denne artikel er leveret af vores søstermedie MediaWatch)