ITWatch

Flere leverandører har appetit på at udvikle akuttelefon

TDC får konkurrence om at drive landsdækkende akuttnummer. Overraskende stor interesse fra leverandører får Region Nordjylland til at udskyde idriftsættelsen.

Nils Meilvang/Ritzau Scanpix
Foto: Nils Meilvang/Ritzau Scanpix

Arbejdet med at skabe det landsdækkende akutnummer 113 er blevet forlænget. Årsagen er ifølge Version2, at Region Nordjylland, som er hovedansvarlig for projektet, er blevet overrasket over, at der er reel konkurrence om opgaven.

Planen var, at 113 skulle i luften i fjerde kvartal af 2019. Idéen med løsningen er, at borgere i hele landet skal henvises til de rigtige akuttilbud på baggrund af deres placering, der bliver sporet via den telefon, de ringer fra.

Allerede i dag er den sporing i brug, når man ringer til 112, som drives af TDC, og ifølge Eva Sejersdal Knudsen fra Region Nordjylland havde man ikke regnet med, at andre selskaber ville byde på opgaven.

"Der er flere leverandører, der har vist interesse, og vi kan ikke afvise, at det bliver en anden leverandør end TDC. Så nu går vi ud med et udbud, og så må vi se, om der ender med at være mere end en, der byder," siger formanden for projektets styregruppe ifølge Version2 til mediet Digitech.

Telia udnævner ny midlertidig topchef for det svenske moderselskab

Ubrugt lovændring kan spare ledningsejere for tusindvis af småsager

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger