Teleselskab lancerer nye mobilabonnementer målrettet børn

Med to nye mobilabonnementer vil Telenor ramme to særlige målgrupper – børn under 11 år og unge under 18 år.
Foto: Telenor/PR
Foto: Telenor/PR

Mobiltelefoner er en del af hverdagen i de fleste børn og unges hverdag. To nye abonnementer skal få dem ind i folden hos Telenor.

Teleselskabet lancerer en løsning til børn under 11 år og en målrettet unge under 18 år. Det oplyser Telenor i en pressemeddelelse.

Førstnævnte består af to GB data og to timers tale, mens U18-abonnementet giver 30 GB data og 30 timers tale.

"Når børnene får en smartphone, så åbnes døren til mange fristelser. De fristelser har i årenes løb givet mange forældre store overraskelser, når de ser mobilregningen. Derfor har vi sat grænser for, hvad der kan købes med børneabonnementerne, og dermed givet nøglerne til forældrene," udtaler kundedirektør i Telenor, Tor-Arne Fosser, i meddelelsen.

Fælles for begge abonnementerne er, at de som standard har spærret for sms-betalinger af fysiske varer og indholdstakseret sms. Priserne begynder ved henholdsvis 90 og 140 kr.

Telelobbyist kalder sim-kort-brist "noget rigtig møg"  

Danske telebutikker udleverer sim-kort helt uden at se ID

Dansker forlader Telenors ledelse – starter nyt konsulenthus 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også