Halvt så mange klager til Teleankenævnet

Antallet af klager til Teleankenævnet er halveret på et år, viser seneste opgørelse.
Foto: /ritzau/AP/Shizuo Kambayashi
Foto: /ritzau/AP/Shizuo Kambayashi

Antallet af klager over telebranchen, som ender i Teleankenævnet, er nærved halveret på bare et år.

Det skriver Computerworld.

Klagebunken er skrumpet fra 612 i 2017 til 356, hvoraf nævnet har nået at behandle de 227. Derfor er 190 sager overført til behandling i år.

Sidste år overførte man endnu flere sager, nemlig 272, fremgår det af mediet. Men trods nedgangen, tager det stadig for lang tid at få behandlet en klage, skriver nævnet i sin årsberetning.

"Sagsbehandlingstiden er fortsat ikke tilfredsstillende, og meget af 2018 er gået med at behandle det meget store antal klager, der kom ind i 2017," står der i årsberetningen i følge Computerworld.

Telenor og Atea blander sig i Folketingets børnedebat 

Konkurrent om TDC's landsdækkende 5G-planer: Det er et marketingsstatement 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også