ITWatch

TDC's kundefokuserede enhed vil få frie hænder til at bruge konkurrenters netværk

Der skal investeres i både infrastruktur og de kundevendte forretninger, fortæller TDC's nye adm. direktør Allison Kirkby i dette længere interview med ITWatch. Hun er på en bunden opgave om at splitte teleselskabet op, og når den er tilendebragt, skal kundevendte Opco kunne handle med andre teleselskaber.

Foto: PR/TDC

Allison Kirkby vil lære dansk, når hun til december sætter sig som adm. direktør i TDC. Hun er ikke i selskabet på en kort visit, men står overfor en opgave med at splitte den store telekoncern op, der sandsynligvis vil "tage flere år."

Når opgaven er tilendebragt vil det nuværende TDC være lagt endegyldigt i graven. Allerede nu er de første skridt taget på vejen mod at inddele TDC i to selvstændige enheder: Opco med Yousee, Telmore, TDC Erhverv, Fullrate og andre af de kundevendte forretningsområder. Og Netco med ansvaret for mobilmasterne, fiberkablerne og al den anden fysiske infrastruktur samt salget af kapacitet til andre udbydere - wholesale.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs