Mobilselskaber bedrer image - her er top og bund

Mobilselskaberne oplever svag bedring i deres image. Det viser en analyse fra Loyalty Group, som Finans omtaler. Samme selskab er i top og bund.
Foto: /ritzau/Janus Engel
Foto: /ritzau/Janus Engel

Der er en bedring af mobilselskabernes image blandt kunderne. Det viser en analyse fra Loyalty Group, som Finans omtaler.

Samtlige selskaber oplever en svag bedring i deres image set over årene 2016 til i år.

Og det er bemærkelsesværdigt, at det samme selskab indtager både topplaceringen og bunden.

Således ligger Call Me i toppen og scorer 78 ud af 100 på en kundetilfredshedsskala. Call Me er ejet af Telia, der er et svensk teleselskab, og Telia indtager i samme måling den absolutte bundplacering med 58 på samme skala.

Men Telia går faktisk kraftigt frem i samme måling, nemlig fra 49 i 2016.

"Mobilselskaberne har arbejdet hårdt for at forbedre den digitale selvbetjening, hvilket gør servicen nemmere og mere gnidningsfri for kunderne. Men vi ser også, at mobilprodukterne bliver mere standardiserede og priserne mere ens. Derfor er forskellen mellem mobilselskabernes kundetilfredshed blevet mindre end før i tiden," siger Lars Jepsen, researchchef hos Loyalty Group.

Målingen er gennemført mens priskrigen inden for mobilbranchen er gået fra varm, med opbygningen af Plenti i 2016, til en afdæmpning af samme priskrig efter samme Plenti blev købt af TDC i 2017.

Telia henter ny erhvervsdirektør i Microsoft 

To mænd frifindes i sag om import og salg af kopitelefoner 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også