ITWatch

Iværksættere bag adfærdsalgoritme søger investorer

To danske iværksættere har udviklet en algoritme, der måler og afkoder adfærd. De første test er allerede i gang, og parret er på jagt efter investorer.

Selskabet Formel1 har udviklet en algoritmen, der måler adfærd. Nu søger stifterne bag investorer. | Foto: Colourbox

Med en mobiltelefon i lommen kan en algoritme udviklet af startup-selskabet Formel1 måle og afkode brugerens adfærd. Bag selskabet står Elena Hove-Aggerholm og makkeren Lars Jorge Diaz, og de første test af funktionen er allerede i gang med en række danske virksomheder.

Det skriver Børsen.

"Vi har talt med et par stykker, der har givet tilsagn om, at de vil samarbejde med os. Det venter vi med, til vi har kunder i hus," siger Elena Hove-Aggerholm til Børsen.

Næste skridt for Formel1, der blev grundlagt i 2015, er at få investorer ombord, og selskabet er på jagt efter 5 mio. kr. Udover brugen af algoritmen i samarbejde med andre virksomheder har duoen bag også stiftet forsikringsagenturet Gigga. Her spiller adfærdsalgoritmen også en hovedrolle.

Konceptet går ud på, at forbrugernes forsikring ved hjælp af en app, der er bygget på algoritmen, er bundet til deres adfærd frem for fysiske ting som for eksempel en bil.

Facebook justerer algoritme for at bremse klik-lokkemad og fake news 

Tech-giganter går sammen om at udrydde terrorindhold fra sociale medier 

Mere fra ITWatch

Antenneforening køber aarhusiansk net af Stofa

Efter afgørelsen af voldgiftssag hjemtager Antenneforeningen Aarhus bredbåndsnet fra Stofa og lancerer nyt selskab. Målet er at sænke priserne og få antallet af kunder til at vokse i de kommende år, fastslår direktør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs