Apple og Lego har sparket dørene ind til Mark Zuckerbergs store drøm – nu tager metaverset form

Et marked på over 5.000 mia. kr., som bygger på den gamle drøm om at gøre internettet til en 3D-verden, er ved at tage form. Apples videobriller og en stor satsning fra Lego er med til at bane vejen.
Med Apple's briller kan man for eksempel ligge på sofaen med briller på og tale med sine venner, mens man ser film. Christoph Dernbach/AP/Ritzau Scanpix
Med Apple's briller kan man for eksempel ligge på sofaen med briller på og tale med sine venner, mens man ser film. Christoph Dernbach/AP/Ritzau Scanpix
af JESPER KILDEBOGAARD

Med en kæmpesatsning sammen med spilfirmaet Epic Games har Lego fået sat fokus på metavers-konceptet igen. Et metavers er et digitalt 3D-univers ligesom for eksempel spillet Fortnite, der i dag er det mest succesfulde eksempel, og som netop Epic Games står bag.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også