Den hurtige udrulning af Threads synes at gå ud over Twitter

Twitter betaler regningen for Metas opstart af ny social platform.
Foto: Dado Ruvic
Foto: Dado Ruvic
MarketWire

Den ultrahurtige vækst i antallet af Threads-brugere tyder på, at Twitter-trafikken er faldet i samme takt, da Twitter-brugere muligvis forlader platformen til fordel for Threads.

Det skriver Wall Street Journal.

De to mikroblog-platforme har ligheder i både udseende og funktion, og på under en uge efter Metas lancering har Threads nået 100 mio. tilmeldte. De første to dage, hvor Threads var fuldt tilgængeligt, faldt Twitters trafik med 5 pct. sammenlignet med de samme to dage ugen forinden, ifølge virksomheden Similarweb, der måler onlineaktivitet.

Siden Elon Musk opkøbte Twitter i oktober, har platformen undergået en række ændringer, som at øge abonnementsindtægter ved at gøre tidligere gratis funktioner til abonnementsydelser og reducere omkostningerne ved blandt andet at fyrre medarbejdere. Dette har givet en åbning for konkurrenter.

Threads’ vækst over de seneste dage indikerer, at Metas brugere er villige til at give den nye platform en chance.

”Om de faktisk bliver engagerede brugere eller ej, vil tage noget tid at finde ud af,” siger Mark Mahaney, der er ISI-analytiker i finanshuset Evercore, til avisen.

Threads kunne få en fordel over Twitter, givet Metas styrke inden for marketing, mener Mahaney. Twitter har dog siden lanceringen i 2006 udkonkurreret andre startup-rivaler som Parler, hvilket tyder på, at virksomheden kan klare den seneste storm, mener Cascend-analytiker Eric Ross.

”Twitter har eksisteret i meget lang tid og har overlevet mange forskellige slags problemer. Jeg tror ikke Twitter forsvinder,” siger Eric Ross til Wall Street Journal.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også