Meta lover handling efter bekymring fra britiske konkurrencemyndigheder

Efter de britiske konkurrencemyndigheder har rejst bekymring om Metas brug af data fra annoncører på Facebook, lover Meta nu at forpligte sig til en række tilsagn for at imødekomme bekymringen. 
Foto: Lionel Bonaventure/AFP/Ritzau Scanpix
Foto: Lionel Bonaventure/AFP/Ritzau Scanpix

Moderselskabet bag Facebook, Meta, har tilbudt at forpligte sig på en række punker, der bl.a. indbefatter, at selskabet ikke vil bruge virksomheders data fra annoncering på Facebook til at forbedre sine egne forslag til brugerne på Facebook Marketplace. Det fremgår af informationshjemmesiden gov.uk

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også