Fejl hos Microsoft rammer brugeres adgang til Outlook og Teams

Netværksændring forhindrer tusindvis i at tilgå programmer ifølge Microsoft. For nogle kunder er problem løst.
Foto: Microsoft / Pr
Foto: Microsoft / Pr
af Ritzau

Det kan være svært at tilgå programmer såsom Outlook, Teams og Sharepoint onsdag morgen og formiddag.

For it-virksomheden Microsoft, der står bag programmerne, oplever nemlig problemer, der påvirker tusindvis af brugere på flere af dets platforme.

Det skriver Microsoft på det sociale medie Twitter.

”Brugere kan være ude af stand til at tilgå flere Microsoft 365-services,” skriver Microsoft i en servicemeddelelse.

Det er blandt andet Microsoft Teams, Exchange Online, Outlook, Sharepoint Online, OneDrive for Business og Microsoft Graph, som er påvirket.

Microsoft har i løbet af morgenen været i gang med at undersøge, hvad der var årsag til fejlen, og hvordan man kan løse problemerne.

Omkring klokken 11 skriver Microsoft på Twitter, at det formentlig er en netværksændring, som har været årsag til nedbruddet.

”Vi har tilbagerullet en netværksændring, som vi mener, forårsager problemer. Vi overvåger programmerne, imens tilbagerulningen gennemføres,” skriver Microsoft.

Fejlen omhandler ikke udelukkende brugen af programmerne i Danmark, men er en generel fejl hos Microsoft verden over.

På hjemmesiden Downdetector.com, hvor brugere kan melde, hvis de oplever fejl på en software, begyndte fejlmeldingerne for Outlook at tikke ind klokken 07.58. Brugerne rapporterer særligt, at de har problemer med at forbinde til serveren.

Flere brugere er dog efter klokken 09.30 begyndt at melde, at programmet kører igen. Samme melding lyder omkring klokken 11 fra Microsoft, hvor nogle kunder, der tidligere har meldt om problemer, meddeler, at det fungerer igen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også