IBM: AI virker bedst med mennesker bag rattet

Virksomhedernes forventninger til, hvad man kan med kunstig intelligens og automatisering, er kommet ned på jorden, og mange har indset, at det kræver et stort oprydningsarbejde i data, før man kan komme i gang. Fremtidens AI-løsninger vil ikke gøre mennesker overflødige, tværtimod, lyder vurderingen.
Foto: Mangus Møller
Foto: Mangus Møller

Det har taget lang tid og krævet meget blod, sved og tårer at nå til, hvor kunstig intelligens står i dag. Men både virksomheder og myndigheder har efterhånden gjort hovedrent i de data, der er forudsætningen for at kunne høste gevinsten af automatisering og AI.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også