ITWatch

Coronakrisen sætter fart i digitale idéer

Coronavirussen tvinger virksomheder til at tænke kreativt for at sælge noget, og det vil udløse masser af innovative løsninger, der kan bruges efter krisen, vurderer eksperter.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Sandwichkæden Sunset Boulevard er som alle andre restauranter ramt af coronakrisen. Men mens mange restauranters salg ifølge nye tal er dykket 80 pct., så er Sunsets salg faldet mere beskedne 30 pct. Forklaringen er en stigning på næsten 80 pct. i takeawaysalget, bl.a. det nye tilbud Sunset To Go, hvor maden bliver leveret på bilens motorhjelm ude på parkeringspladsen ved restauranten. Sunset To Go blev udviklet på 36 timer som et modtræk til coronakrisen og er hurtigt blevet en stor succes hos kunderne.

"Omkring 60 pct. af dem, der bestiller online, vælger denne løsning. Så til trods for, at det er en svær tid for store dele af branchen – også for os, og hele Danmark – så ser vi også en masse gode takter," siger Jens Broch, adm. direktør i Sunset Boulevard.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Hurtig vending i it-branchen efter coronakrisen

Markedet for it er buldret tilbage efter krisens værste år, viser nye tal. Fremgangen er langt større end ventet, mener IDC Nordic, der står bag tallene. Og tallene bekræftes af IT-Branchen, der aldrig har haft så travlt.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs