Alibaba sætter salgsrekord på Singles days første timer

Mandag løber 'shoppehøjtiden' Singles day af stablen, og allerede på dagens første ni timer har den kinesiske e-handelsplatform Alibaba sat salgsrekord.
Foto: Aly Song/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Aly Song/Reuters/Ritzau Scanpix

De førte ni timer af Singles day – en kinesisk 'shoppehøjtid' – købte forbrugerer varer på Alibaba for 23 mia. dollar. Det skriver det svenske medie Di Digital.

De 23 mia. dollar svarer til omtrent 155 mia. kr., og dermed løfter e-handelsplatformen sin Singles day-omsætning med 25 pct. sammenlignet med samme tidsperiode under sidste års Singles day, skriver Di Digital.

Det betyder samtidig, at Alibaba på dagens første ni timer har omsat for omtrent en tredjedel af, hvad konkurrenten Amazon omsatte for i hele det seneste kvartal. Amazon omsatte nemlig for 70 mia. dollar i selskabet tredje kvartal.

Lenovo holder fast i postionen som verdens største PC-producent

It-forhandler runder milliard i omsætning 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også