Twitter søsætter nye initiativer for at sikre transparens under EU-valg

Fra 11. marts vil det kun være certificerede annoncører, der kan køre politiske reklamekampagner på Twitter. Samtidig vil det sociale medie give offentligheden indsigt i data bag kampagnerne.
Foto: Richard Drew/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Richard Drew/AP/Ritzau Scanpix
RASMUS EIBY, MediaWatch.

Twitter sætter gang i nye tiltag, der skal styrke både transparensen af politiske kampagner og sikkerheden mod udenlandsk indblanding under det kommende valg til Europa-Parlamentet. Det skriver Twitters direktør for offentlig politik i Europa, Karen White, i et blogindlæg.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

    Nokia bekræfter køb af Infinera

    For abonnenter

    Læs også