Udlandsdansker vil sælge sportsapp til hobbymotionister
![Foto: /ritzau/Katinka Hustad](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article9916791.ece/ALTERNATES/schema-16_9/L%25C3%25B8b.jpg)
Iværksætteren Patrick Lundgren kæmper i øjeblikket med at få lokket 160 mio. fritidsmotionister i USA til at bruge hans nye app, Atleto.
Det skriver Business.dk.
Ideen består i, at Atleto skal hjælpe sportsinteresserede i at finde ligesindede. Det helt store marked ligger ved uddannelsesinstitutioner, hvor skoler kan købe sig ind på en abonnementsmodel.
I princippet ville forretningen også være farbar i Danmark, men det er et strategisk valg at starte i USA.
"Der er flere personer i USA. Men dér, hvor det ræsonnerer endnu stærkere i USA, er, at der findes 4.000 colleges og 20 millioner studerende. En stor del af dem kæmper med stress og med ikke at være socialt integreret. Frafaldsraten er tårnhøj. Det er i den sammenhæng, at et produkt som vores er et fantastisk værktøj til at få den enkelte studerende indlemmet i sociale sammenhænge," siger Patrick Lundgren til mediet.
Udlandsdansker vil udfordre DR med fest-app og millionbeløb i ryggen
Relaterede artikler
Bettingplatform har vokseværk efter børsnotering
For abonnenter