Datatilsynet opfordrer medier til at droppe samtykke-løsning efter GDPR-afgørelse

Det belgiske datatilsyn mener, den europæiske brancheorganisation IAB Europe, som bl.a. Danske Medier og Berlingskes ejere er medlem af, med sit rammeværk for cookie-samtykker til annoncering overtræder reglerne for persondata. Datatilsynet i Danmark bakker op om afgørelsen.
Datatilsynet reagerer efter en afgørelse fra de belgiske kollegaer, der indstiller til en bøde til IAB Europe. | Foto: Datatilsynet PR
Datatilsynet reagerer efter en afgørelse fra de belgiske kollegaer, der indstiller til en bøde til IAB Europe. | Foto: Datatilsynet PR

Danske annoncører, medier og andre dataansvarlige for markedsføring online, som bruger det såkaldte TCF-rammeværk, bør notere sig en afgørelse fra det belgiske datatilsyn og ændre løsning.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også