E-boks forsøger at holde på brugerne efter udskydelse af afløser

E-boks skruer nu op for markedsføringen, efter den nye løsning til digital post er blevet udskudt af Digitaliseringsstyrelsen. (Rettet)
Foto: Dado Ruvic/REUTERS / X02714
Foto: Dado Ruvic/REUTERS / X02714

(Rettet mandag en 13. kl 11:36. Tidligere fremgik det af artiklen, at løsningen fra Netcompany, mit.dk, var forsinket. Dette er ikke korrekt. Årsagen til udskydelsen er ifølge Digitaliseringsstyrelsen de mange informationer, der skal sendes ud i forbindelse med corona. Man mente derfor, at to dages nedetid var problematisk.)

E-boks forsøger nu at holde på brugerne, mens overgangen til den nye løsning fra Netcompany, mit.dk, er blevet udskudt af Digitaliseringsstyrelsen

Derfor har e-boks rettet henvendelse til sine fem mio. brugere for at få dem til at blive.

Det skriver Børsen.

"Vi synes, at det er bøvlet for borgerne, hvis de skal flere steder hen, så vi vil gerne have, at de bliver hos os og ser deres digitale post. Vi har passet godt på deres ting de seneste år, og det har vi tænkt os at blive ved med," siger Ulrik Falkner Thagesen, adm. direktør i e-Boks til avisen.

Netcompanys afløser skulle være sat i drift den 30. november, men Digitaliseringsstyrelsen valgte kort før deadline at sætte en ny dato for lanceringen.

Den nye dato er defineret bredt som første kvartal 2022.

Derfor har e-boks sendt et digitalt brev til i alt 5 mio. private brugere og 682.000 virksomhedsbrugere med budskabet om, at "det er lidt fjollet, at du skal til at tjekke flere postkasser for at se beskeder fra sygehuset, banken og din arbejdsgiver."

Ifølge Børsen har Digitaliseringsstyrelsen forklaret udskydelsen med et presset sundshedsvæsen.

Fem mænd tiltales for millionsvindel med NemID 

Vejles "intelligente skraldespande" reducerer tømninger med 30 pct. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også