ITWatch

Hundredevis har brugt hotline til ofre for identitetstyveri

689 gange har Digitaliseringsstyrelsens nye hotline hjulpet en dansker, der har været udsat for - eller gerne ville undgå identitetstyveri. Men ingen ringer om natten.

Foto: STEVE MARCUS/REUTERS / X00642

Den hotline, der skal hjælpe danske ofre for identitetstyveri, har de første to måneder af sin levetid modtaget i alt 689 opkald fra bekymrede danskere.

Det oplyser Digitaliseringsstyrelsen, der driver linjen, til ITWatch. Fra 1. august har linjen endda været døgnåben - men der er foreløbig ingen, der har følt behov for søge hjælp i tidsrummet fra midnat til 7:00.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs