Ny kampagne skal få unge til at tjekke e-boks

Unge er for dårlige til at tjekke deres digitale postkasse. Det skal ny kampagne forsøge at rette op på.
Når man er fyldt 15 år, skal man selv bestille Nem-ID og tjekke Digital Post. | Foto: Magnus Holm
Når man er fyldt 15 år, skal man selv bestille Nem-ID og tjekke Digital Post. | Foto: Magnus Holm

Alt for mange unge tjekker ikke deres e-boks, og de går derfor glip af vigtige meddelelser om, hvornår de har en tid på hospitalet, eller hvilken dag de skal til Forsvarets Dag.

Det skal en ny kampagne rette op på. Bag den står Digitaliseringsstyrelsen i samarbejde med ATP, Forsvarsministeriets Personalebestyrelse, KL, Skattestyrelsen og Styrelsen fir It og Læring.

Det væsentligste problem er, at de unge ikke forstår, hvor relevant information der egentlig bliver sendt til dem i e-boksen, skriver Digitaliseringsstyrelsen i en pressemeddelelse. Samtidig ved flere forældre heller ikke, at deres børn får egen digital postkasse, når børnene fylder 15 år.

Derfor er kampagnen delt i to - en målrettet unge, en anden til forældrene.

Ny aftale med skattevæsenet understøtter Capgeminis fokus på den offentlige sektor

Vejdirektoratet bøvler med nyt it-system  

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også