Forsinkelse af Digital Post-løsning koster ekstraregning på 32 mio. kr.

Omkostningerne til udbuddet af den kommende Digital Post-løsning er vokset som følge af forsinkelser og genudbud. I alt lyder ekstraregningen på 32 mio. kr.
Vicedirektør i Digitaliseringsstyrelsen Adam Lebech. | Foto: Digitaliseringsstyrelsen/PR
Vicedirektør i Digitaliseringsstyrelsen Adam Lebech. | Foto: Digitaliseringsstyrelsen/PR

Først blev udbuddet annulleret, og derefter valgte Digitaliseringsstyrelsen at forlænge aftalen med den eksisterende leverandør af Digital Post, E-boks. Som følge af det lettere omtumlede udbudsforløb er udgifterne vokset betydeligt undervejs.

Det skriver Computerworld.

En oversigt fra Digitaliseringsstyrelsen, som har stået for udbudsprocessen, viser, at de samlede omkostningerne til udbuddet og den forlængede driftsperiode med E-boks i alt løber op i 72 mio. kr.

Fra det beløb skal fratrækkes driftsomkostninger fra Netcompany i den tilsvarende periode, hvilket udgør 39 mio. kr. Det betyder, at den samlede ekstraregning lander på 32 mio. kr.

"Vi er selvfølgelig kede af, at udbuddet er blevet forsinket og har medført en ekstraregning. Ekstraregningen skyldes især, at vi, sammenlignet med den nye kontrakt med Netcompany, i dag har meget dyr kontrakt med e-Boks i forhold til den nuværende Digital Post-løsning," lyder det i et skriftligt svar fra vicedirektør i Digitaliseringsstyrelsen, Adam Lebech, til Computerworld.

Droppet E-boks-klage: Styrelsen ønskede at Netcompany skulle vinde 

E-boks dropper Digital Post-klage 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også