Danskerne er tilfredse med Borger.dk

I gennemsnit havde Borger.dk over 100.000 besøg hver eneste dag i 2018. Danskerne er generelt godt tilfredse med hjemmesiden, viser ny brugerundersøgelse.

39 mio. gange klikkede brugere sig ind på hjemmesiden Borger.dk i løbet af 2018. Det er en stigning på 5 mio. sammenlignet med året forinden, oplyser Digitaliseringsstyrelsen i en pressemeddelelse.

Og generelt var de godt tilfredse med sitet, der er samlingssted for en række digitale funktioner fra det offentlige. Ifølge en ny brugerundersøgelse svarede 93 pct., at de er tilfredse med portalen. Over 80 pct. peger på, at Borger.dk er nem at finde rundt på.

"Det er meget positivt at konstatere, at så stor en del af borgerne er trygge og tilfredse med portalen. Det er et dejligt skulderklap, som vi tager med i det videre arbejde."

"På borger.dk arbejder vi målrettet med at præsentere den information og de selvbetjeningsløsninger, der er relevante for den enkelte borgers situation og behov, når de har et ærinde med det offentlige. Særligt i de situationer, hvor vi viser borgernes informationer, er tryghed, tillid og brugervenlighed vigtig," udtaler kontorchef for Borger.dk, Helle Junge Nielsen, i meddelelsen.

Brugerundersøgelsen er baseret på 9985 besvarelser indsamlet via hjemmesidein i løbet af december 2018.

Her er Digitaliseringsstyrelsens dagsorden for 2019 

Netcompany og e-boks bød i nu annulleret budrunde 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Photo: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også