Danskerne er tilfredse med Borger.dk
39 mio. gange klikkede brugere sig ind på hjemmesiden Borger.dk i løbet af 2018. Det er en stigning på 5 mio. sammenlignet med året forinden, oplyser Digitaliseringsstyrelsen i en pressemeddelelse.
Og generelt var de godt tilfredse med sitet, der er samlingssted for en række digitale funktioner fra det offentlige. Ifølge en ny brugerundersøgelse svarede 93 pct., at de er tilfredse med portalen. Over 80 pct. peger på, at Borger.dk er nem at finde rundt på.
"Det er meget positivt at konstatere, at så stor en del af borgerne er trygge og tilfredse med portalen. Det er et dejligt skulderklap, som vi tager med i det videre arbejde."
"På borger.dk arbejder vi målrettet med at præsentere den information og de selvbetjeningsløsninger, der er relevante for den enkelte borgers situation og behov, når de har et ærinde med det offentlige. Særligt i de situationer, hvor vi viser borgernes informationer, er tryghed, tillid og brugervenlighed vigtig," udtaler kontorchef for Borger.dk, Helle Junge Nielsen, i meddelelsen.
Brugerundersøgelsen er baseret på 9985 besvarelser indsamlet via hjemmesidein i løbet af december 2018.
Relaterede artikler
Her er Digitaliseringsstyrelsens dagsorden for 2019
For abonnenter
Netcompany og e-boks bød i nu annulleret budrunde
For abonnenter