ITWatch

Netcompany-system ramt af problemer

Et nyt boligstøttesystem udviklet af Netcompany har i løbet af foråret været ramt af problemer med udbetalingen af støtte. Det skriver Computerworld.

Foto: PR/Netcompany

Flere tusinde danskere har oplevet problemer i varierende grad fra et nyt boligstøttesystem, der er udviklet af it-selskabet Netcompany.

Det skriver Computerworld.

Systemet sparer angiveligt 20-25 mio. kr. månedligt sammenlignet med tidligere systemer. Derfor er det fortsat en god idé med systemet, lyder det fra Udbetaling Danmark, der administreres af pensionskæmpen ATP.

Netcompany fremhæver, at systemet overordnet kører efter planen, og at sagerne er relativt få i forhold til de 600.000 administrerede husstande.

"De vanskeligheder, der har været, er ikke større end de ting, man normalt oplever med projekter af denne her størrelse. Det er et meget komplekst lovområde, hvor vi har haft en stram tidsplan, og vi har leveret til tiden, hvilket man sjældent ser i markedet. Dialogen med Udbetaling Danmark er positiv," siger Jesper Brandt Fredenslund, partner i Netcompany, og ansvarlig for samarbejdet med Udbetaling Danmark til Computerworld.

Visma: Netcompany er vores største danske konkurrent

Netcompany-boss: Vi følger planen med opkøbt britisk selskab  

Mere fra ITWatch

Dansk konsulenthus solgt til finner

Danske Intellishore er blevet opkøbt af finske Solita. Konsulenthuset fortsætter som et selvstændigt selskab, men kan fremover trække på 1200 nye kollegaer til at sætte yderligere fart på væksten.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs