Fem års spildt arbejde: Københavns Universitet dropper nyt it-system
Efter fem års arbejde har Københavns Universitet (KU) besluttet at ophæve konktrakten på et nyt it-system til personaleadministration på grund af forsinkelser. I stedet fortsætter universitetet med at bruge et 20 år gammelt it-system.
Det skriver Version2 på baggrund af en artikel i Uniavisen.
Systemet skulle ellers være indført i efteråret 2018, men systemet Epos, som leveres af it-selskabet Azets, har været ramt af forsinkelser, hvilket nu får Københavns Universitet til at ophæve kontrakten med Azets.
"Sammenholdt med en vurdering af at der stadig er væsentlige uafklarede forhold, kunne projektledelsen og systemejer ikke længere stå på mål for projektet," skriver HR-vicedirektør på Københavns Universitet, Lisbeth Møller, i en meddelelse på KU's intranet, som Uniavisen har fået tilsendt.
Universitetet afviser at kommentere på, hvad projektet har kostet, og man planlægger nu at fortsætte med det hidtidige system, Scanpas, som også er leveret af Azets og er omkring 20 år gammelt – til trods for, at man tidligere har slået fast, at Scanpas ikke længere lever op til universitetets voksende krav.
Kombit forudser mangel på leverandører som problem i fremtiden
Politiker i Region H langer ud efter manglende klausul: Det er lidt amatøragtigt
Changegroup vil opnå vækst i offentlige kunder på 50 pct.
Statens it-erfaringer går udenom udrulning af Sundhedsplatformen