Overlæge i Region Sjælland: Jeg bruger ofte to-tre timer på at udskrive en patient
![Foto: Jens Dresling/Ritzau/](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article9708592.ece/ALTERNATES/schema-16_9/RITZAU_54947081.jpg)
Implementeringen af Sundhedsplatformen i Region Sjælland går, hvis man spørger klinikerne, ikke så smertefrit, som man kunne håbe. Det lægefaglige personale oplever blandt andet problemer, når det kommer til at udskrive patienter og i kommunikationen mellem hospital og patient.
Det skriver DR.
"Gang på gang er der problemer med medicinlisterne. Så må jeg ringe til help-desk eller en superbruger. Nogle gange kan de hjælpe, andre gange ikke. Jeg bruger ofte to-tre timer på at udskrive en patient. Det er i den grad frustrerende i en travl hverdag," fortæller overlæge Michael Halder fra Nykøbing Falster Sygehus til DR, og opfordrer i samme ombæring til at man skrotter systemet.
Han fortæller desuden, at han i stedet for at notere direkte i Sundhedsplatformen under samtaler med patienter, som det ellers var meningen, så noterer han i stedet i hånden, da systemet ikke fungerer hensigtsmæssigt.
Hos Region Sjælland beklager formanden for regionens nye arbejdsmiljøudvalg, Gitte Simoni fra Dansk Folkeparti, at lægerne har så store problemer, men hun afviser, at det kommer på tale at skrotte systemet.
Region Syddanmark skal redegøre for manglende tilsyn med sundhedsdata
Patienter: Vi må få det bedste ud af Sundhedsplatformen