KMD: Offentlig detailstyring blokerer for gode it-løsninger

Offentlige kunder forsøger at detailstyre og kravspecificere sig ud af eventuelle problemer i forbindelse med it-udbud. Resultatet kan blive utidssvarende løsninger, som ikke udnytter leverandørens fulde potentiale, lyder kritikken.
Michael Breyen, områdedirektør med ansvar for KMD's budgivning | Foto: PR/KMD
Michael Breyen, områdedirektør med ansvar for KMD's budgivning | Foto: PR/KMD

Brugen af minimums- og specifikationskrav i forbindelse med offentlige udbud står i vejen for de bedste it-løsninger i det offentlige. Det offentlige risikerer at male sig op i et hjørne, hvor de leverede løsninger, en omfattende kravspecifikation til trods, ikke løser den ønskede opgave eller har unødvendigt komplicerede arbejdsgange, som forstyrrer den daglige produktion.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

    Nokia bekræfter køb af Infinera

    For abonnenter

    Læs også