ITWatch

Lenovo har bedre fat i danskerne end i kineserne

Trods et nedadgående marked formår Lenovo at øge sit salg til professionelle kunder, fortæller dansk landechef. Fremgangen betyder, at virksomhedens markedsandel i Danmark er den største af alle landeafdelingerne i den kinesiske koncern.

Lenovos landechef i Danmark, Peter Juul Jørgensen. | Foto: PR/Lenovo

"Vi har rigtig godt fat i Danmark," konstaterer Lenovos landechef Peter Juul Jørgensen.

Han fortæller, at den kinesiske hardwarekoncern har en markedsandel blandt de danske erhvervskunder på knap 51 pct. Blandt privatkunderne er markedsandelen på 20 pct.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

IDC: Opkøbsbølge efterlader hele it-branchen et nyt sted

Der bliver dagligt købt it-selskaber i en af de mest voldsomme opkøbsbølger i mange år, og det er udtryk for en kraftig forandring af it-branchen, som er i gang netop nu, mener analytiker. Han ser Visma og EG som eksempler på selskaber, der tegner den fremtidige udvikling.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs