Danske mediers rettighedsben vil løse deepfake-problem med Microsoft

Der skal findes løsninger på manipuleret indhold, mener parterne, der har en række initiativer i støbeskeen.
Microsoft er blandt de selskaber som danske medier har indgået en licensaftale med - Openai udestår stadig. På billedet topchef i sidstnævnte, Sam Altmann (tv), og teknologidirektør i Google Kevin Scott. | Foto: Jason Redmond
Microsoft er blandt de selskaber som danske medier har indgået en licensaftale med - Openai udestår stadig. På billedet topchef i sidstnævnte, Sam Altmann (tv), og teknologidirektør i Google Kevin Scott. | Foto: Jason Redmond

I et år, hvor store lande som USA og Storbritannien afholder valg og mængden af manipuleret indhold på nettet er i vækst, er det afgørende at finde svar på problemet med ”deepfakes”. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også