Klarnas AI-assistent udfører jobbet for 700 ansatte

Betalingsvirksomheden Klarna har i samarbejde med den amerikanske virksomhed Open AI udviklet en AI-assistent, der er ansvarlig for tre fjerdedele af firmaets kundeservicehenvendelser. 
Efter blot en måned foretager Klarnas nye AI-assistent tre fjerdedele af alle selskabets kundeservicehenvendelser, svarende til 2,3 mio. samtaler. | Foto: Jonas Walzberg/AP/Ritzau Scanpix
Efter blot en måned foretager Klarnas nye AI-assistent tre fjerdedele af alle selskabets kundeservicehenvendelser, svarende til 2,3 mio. samtaler. | Foto: Jonas Walzberg/AP/Ritzau Scanpix

Godt et år efter, at ChatGPT fik sit store gennembrud i november, har det svenske fintechselskab Klarna udviklet sin egen chatbot, der kan erstatte arbejdet for ca. 700 medarbejdere og har potentialet til at indbringe Klarna et overskud på 40 mio. dollar i 2024

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også