Nye AI-tendenser udfordrer mediers forretningsmodel

”Jeg vil ikke erklære søgetrafikken for død, men jeg vil godt erklære den for stærkt udfordret,” siger Medietrends-stifter. Videnscentret Bolius forbereder sig på potentielt stort fald i søgetrafik.
Foto: Sebastien Bozon/AFP/Ritzau Scanpix
Foto: Sebastien Bozon/AFP/Ritzau Scanpix

Med de generative sprogmodeller kommer både nye funktioner og nye brugervaner, som udfordrer en væsentlig kilde til mediers trafik. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også