Mediechefer nervøse over ny AI-løsning fra Google

Google bruger kunstig intelligens i en ny opsummeringsfunktion, der er på vej. Medier kan aktuelt kun undgå at få opsummeret artikler ved helt at udgå af Googles søgemaskine.
Google løftede sløret for bl.a. det nye AI-søgeværktøj under en konference i maj. | Foto: AP/Ritzau Scanpix
Google løftede sløret for bl.a. det nye AI-søgeværktøj under en konference i maj. | Foto: AP/Ritzau Scanpix

Google arbejder på en bred lancering af en ny version af sin søgemaskine, hvor kunstig intelligens (AI) spiller en nøglerolle i at finde opsummerede svar på brugeres søgninger. Det giver panderynker hos flere anonyme mediechefer, skriver Reuters.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også