Konsulenthuse kaster milliarder efter AI
Konsulenthusene EY og Pwc har ifølge Børsen på globalt plan investeret henholdsvis ca. 9,5 mia. kr. og 7 mia. kr. i AI-værktøjer, som skal give nye muligheder internt i selskaberne.
Mads Nørgaard Madsen, der er partner i Pwc Danmark, fortæller til avisen, at investeringerne sker som led i at blive eksperter på AI-området og give konsulenthuset de rigtige værktøjer og platforme internt, men også for at kunne rådgive kunder bedst muligt.
”Vi vurderer løbende, hvor mulighederne inden for AI er bedst, og derfor er vi begyndt rejsen ved at sætte en del ressourcer af og indgå i samarbejde med flere af de store it-leverandører og producenter,” siger Mads Nørgaard Madsen til Børsen.
Ifølge avisen har det andet konsulenthus, EY, etableret en ny globalplatform kaldet EY.ai, der kan tilbyde virksomheder produkter baseret på generativ AI, som blandt andet vil kunne hjælpe kunder med at vurdere investeringer og risici.
Relaterede artikler
Københavns Kommune vil teste brug af robotter
For abonnenter