Danske Medier tilslutter sig nyt principsæt for reguleringen af AI

Direktør i Danske Medier har ”overhovedet ingen tro på”, at AI-aktører vil skrive under på 12 nye principper for kunstig intelligens, som en række organisationer har fremlagt.
”Vi i en situation, hvor udviklingen af AI stadigvæk er i sin vorden. Tech-giganterne har endnu ikke fået en dominerende position inden for AI. Og derfor er det nu, vi skal sikre, at vi ikke gentager fortidens fejl,” siger Mads Brandstrup. | Foto: Jens Dresling
”Vi i en situation, hvor udviklingen af AI stadigvæk er i sin vorden. Tech-giganterne har endnu ikke fået en dominerende position inden for AI. Og derfor er det nu, vi skal sikre, at vi ikke gentager fortidens fejl,” siger Mads Brandstrup. | Foto: Jens Dresling

Med et nyt sæt ’globale principper’ for kunstig intelligens (AI) ønsker 26 medieorganisationer, heriblandt Danske Medier, nu at skærpe fokus på den kunstige intelligens’ påvirkning af blandt andet nyheds-, forlags- og underholdningsbranchen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også