Telenor køber ind på danskudviklet AI-løsning til forbedring af kundeservice

Den danske it-virksomhed Nexcom indgår en aftale med Telenor Danmark, som i de næste tre år skal benytte sig af Nexcoms AI-baseret kundeservice-platform. Aftalen giver teleselskabet mulighed for at implementere løsningen i flere lande.
Foto: Telenor/PR
Foto: Telenor/PR

Telenor Danmark vil i de næste tre år benytte sig af Nexcom's AI-platform "RevealCX" til kvalitetsstyring og procesoptimering af teleselskabets kundeservice.

Det oplyser Nexcom i en meddelelse, hvor det fremgår, at selskaberne netop har underskrevet en treårig aftale.

Aftalen er indgået mellem Nexcom og Telenor Danmark, men indebærer muligheden for, at teleselskabet i fremtiden vil kunne benytte AI-løsningen i andre lande.

Ifølge CEO i Nexcom, Rolf Adamson, er aftalen et udtryk for den øgede efterspørgsel på AI-løsninger generelt på markedet.

"Denne aftale viser, at markedet efterspørger automatisering og brug af AI/Machine Learning i kundeservicefunktioner," udtaler han i meddelelsen.

RevealCX er en AI-baseret platform, som leverer data om selve kundeoplevelsen samt indblik i, hvor virksomheden bedst kan forbedre sin kundeservice.

Nexcom, der tidligere i år fik sin debut på First North, er et Software as a service-selskab (SaaS), der leverer AI-baseret softwareløsninger til automatisering og forbedringer af kundeservice hos B2C-virksomheder.

Nexcom forventer en omsætningsvækst på 60 pct. i år og 75 pct. i 2022. Den nye aftale flytter ikke ved de forventninger, står der i meddelelsen.

Børsdebutants udbud er overtegnet med 115 pct. 

Thomas Honoré om børsnotering: "Jeg er bestemt fortrøstningsfuld" 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også