Telenor køber ind på danskudviklet AI-løsning til forbedring af kundeservice
![Foto: Telenor/PR](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12777859.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7emelx318apxi1ml2am.jpg)
Telenor Danmark vil i de næste tre år benytte sig af Nexcom's AI-platform "RevealCX" til kvalitetsstyring og procesoptimering af teleselskabets kundeservice.
Det oplyser Nexcom i en meddelelse, hvor det fremgår, at selskaberne netop har underskrevet en treårig aftale.
Aftalen er indgået mellem Nexcom og Telenor Danmark, men indebærer muligheden for, at teleselskabet i fremtiden vil kunne benytte AI-løsningen i andre lande.
Ifølge CEO i Nexcom, Rolf Adamson, er aftalen et udtryk for den øgede efterspørgsel på AI-løsninger generelt på markedet.
"Denne aftale viser, at markedet efterspørger automatisering og brug af AI/Machine Learning i kundeservicefunktioner," udtaler han i meddelelsen.
RevealCX er en AI-baseret platform, som leverer data om selve kundeoplevelsen samt indblik i, hvor virksomheden bedst kan forbedre sin kundeservice.
Nexcom, der tidligere i år fik sin debut på First North, er et Software as a service-selskab (SaaS), der leverer AI-baseret softwareløsninger til automatisering og forbedringer af kundeservice hos B2C-virksomheder.
Nexcom forventer en omsætningsvækst på 60 pct. i år og 75 pct. i 2022. Den nye aftale flytter ikke ved de forventninger, står der i meddelelsen.
Børsdebutants udbud er overtegnet med 115 pct.
Thomas Honoré om børsnotering: "Jeg er bestemt fortrøstningsfuld"
Relaterede artikler
Børsdebutants udbud er overtegnet med 115 pct.
For abonnenter