Markedet for ansigtsgenkendelse er milliarder værd, men danskernes holdning til teknologien er delt

En ny analyse fra KMD viser, at mange danskere især er skeptiske over for kommerciel anvendelse af ansigtsgenkendelse.
Foto: Jaysonphotography/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Jaysonphotography/AP/Ritzau Scanpix
Daniel Skinbjerg

Måske har du set science-fiction-thrilleren 'Minority Report', hvor John Anderton, som spilles af Tom Cruise, flere steder får registreret sine øjne og ansigt og bliver mødt af utallige reklamer rettet mod ham.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også